Catie’s Recommendations | Rotterdam Centraal Station

Dat de Rotterdammers, en ja daar val ik tegenwoordig ook onder, trots zijn op het nieuwe Rotterdam Centraal Station moge duidelijk zijn. Het is een prachtig bouwwerk, dat ruimtelijk aanvoelt en een moderne sfeer heeft. Toch weet ik zeker dat veel mensen bij Rotterdam Centraal vaak alleen maar denken aan het station, de treinen, de perrons. Het leuke is dat Rotterdam Centraal zoveel meer is dan dat. Elke keer als ik over het station loop, met iemand afgesproken heb, of om welke reden dan ook de tijd heb om even rond te lopen ben ik weer verbaasd over de leuke winkels die er zijn.

paperchase

Wanneer ik de metro uit kom maak ik eerst een kleine omweg naar Paper Chase. Deze Britse winkel, waar ik al eerder eens over geschreven heb, heeft toch echt een plaatsje in mijn hart veroverd. Helaas werd mij in de winkel verteld dat de Paper Chase winkels niet veel langer op de stations in Nederland zullen zitten. Dus wil je nog even je slag slaan met leuke stationary, kaarten, kerstpullen, pennen of andere kleine hebbedingetjes; ga dan snel even langs!

sissyboy

Verbaasd was ik toen ik de laatste keer op het station was en ik één van mijn favoriete winkels zag. Heb ik niet goed opgelet of is deze nieuw op het station? Ik heb het natuurlijk over Sissy Boy, de winkel waar zowel thee, spullen voor in huis als kleding verkocht wordt. Ik kon mezelf inhouden om niet vanalles mee naar huis te nemen, maar oh wat is dat een heerlijke winkel. Je moet er natuurlijk van houden, maar Sissy Boy heeft een warme en unieke uitstraling.

juliaspasta

Na al dat winkelen krijg je natuurlijk trek, dus lopen we even langs Julia’s Pasta. Neem de Pasta Carbonara met extra spekjes. Heerlijk. Je kan hem mee nemen of daar opeten en beide zijn een goede keus. Met Julia’s Pasta kan je gewoon niet een slechte keus maken.

Zijn jullie al wel eens op Rotterdam Centraal geweest?

Geef een reactie

