Persoonlijk #1 | Afstuderen & Verhuizen

Een rubriek die ik op andere blogs graag lees zijn de persoonlijke verhalen. Soms in de vorm van diary’s, PLOGS of een ‘day in the life’ en soms gewoon een persoonlijk stukje tekst. Die blogposts geven je meer inzicht in het leven van een blogger, geven je een kijkje achter de schermen. Bovendien is het gewoon hartstikke interessant om te zien waar een ander zijn of haar dagen mee vult, toch? Stiekem zijn we allemaal een beetje nieuwsgierig! Tijd voor een persoonlijke blog dus.

Nog nooit is een jaar zo hectisch en bijzonder begonnen als dit jaar, 2015. Op 1 januari stond ik in Rotterdam op de stoep van mijn eerste eigen appartement om de sleutel op te halen. Op 7 januari heb ik vier jaar studie aan de Hogeschool Rotterdam afgesloten met mijn verdediging op mijn scriptie en studeerde ik af met een hele mooie acht (bedankt voor alle felicitaties!). Er was alleen weinig tijd om stil te staan bij het afstuderen want er wachtte een grote to-klus-list op me.

afstuderen-en-verhuizen-1

Afstuderen, op jezelf gaan wonen, verhuizen en solliciteren naar een echte baan… En dat allemaal in één maand! Ik moet zeggen dat het hectische dagen zijn, maar dat ik het allemaal heel bijzonder en leuk vind. Aan de ene kant voelt het een beetje alsof het leven echt gaat beginnen, alsof ik nu echt volwassen wordt. Aan de andere kant is het zo druk dat ik het allemaal nog niet echt kan bevatten. Er moet zoveel geregeld worden, zoveel keuzes gemaakt worden. Opeens heb ik veel meer verantwoordelijkheden en valt het doel en het ritme dat studeren mee bracht weg, maar wordt dat opgevuld door hele nieuwe levensdoelen en dagelijkse activiteiten. Misschien schrijf ik daar ooit nog wel eens een blogpost over. Vinden jullie dat leuk?

Morgen is mijn eerste nachtje in mijn eigen stulp, mijn eigen woning. Met mijn eigen vertrouwde bed, maar met nieuwe muren, geluiden en meubelen om me heen. Geen huisgenoot, geen ouders, geen poezen die me wakker maken, maar wel het geluid van de bovenburen, de tram die langsrijdt, de stad die wakker wordt en de to-inricht-list die roept om afgemaakt te worden.

♫ I’m moving on, I’m leaving home, I’ve got to go but I will always let you know What’s going on, I’m sure I’ll find my way into the light I know you’ll miss me, but you’ll be all right ♫

Krystl – Leaving Home

6 gedachtes over “Persoonlijk #1 | Afstuderen & Verhuizen

  1. Ilja zegt:

    Dat zal wel heel gek zijn, zo’n eerste nacht in je nieuwe stekkie! Hopelijk ben je er snel gewend. En als je tijd hebt, kom ik graag eens een bakkie bij je doen!

    Like

Geef een reactie

