De pakketbezorger.

catiescolum-pakketbezorger

Je vraagt je misschien af wat voor persoon ik ben. Hoe ik door het leven ga en waarom ik de deur open doe in deze bijeen geraapte outfit? Of misschien valt het je niet op hoe wij elkaar altijd ontmoeten als ik in mijn pyjama of sweatpants rondloop, misschien zie je me alleen als mijn huisnummer, als een random persoon in een random straat met een random pakketje. Nee, je zal niet wakker liggen van de staat waarin ik verkeer als wij ons handjevol woorden wisselen, ik het pakket aanneem en jij mijn handtekening in ontvangst neemt.

Toch wil ik je zeggen dat ik niet altijd in sweatpants loop, dat een pyjama niet mijn normale outfit is, dat er ook momenten zijn waarop ik met een opgemaakt gezicht, verzorgd haar en een fatsoenlijke outfit door het leven ga. Ik zal niet ontkennen dat ik graag mijn strakke spijkerbroek uittrek als ik thuis kom en deze inwissel voor de comfortabele sweatpants, maar jouw timing, beste pakketbezorger, past gewoon niet in mijn timing. Jouw timing zorgt er voor dat je mij ziet in sweatpants en net gewassen haar. Jouw zaterdagochtend bezorging, hoe praktisch die ook mag zijn, geeft je weinig kans om mij in mijn beste staat te zien.

Maar je ligt er vast niet wakker van, met je vriendelijke ‘goedemorgen’ en joviale ‘fijne dag nog’ wanneer je de trappen afloopt op weg naar je volgende pakketje, je volgende persoon. Misschien heb je daar meer kans om je pakket aan een aangeklede, opgemaakte, uitgeslapen persoon te overhandigen.

2 gedachtes over “De pakketbezorger.

Geef een reactie

