De gedachte achter een kaartje.

catiescolum-gedachtekaartje

Jij verdient een kaartje. Zo één die ik in een winkel moet uitzoeken, die ik meeneem in mijn tas en waar voor ik postzegels moet gaan halen in de winkel om de hoek. Zittend aan mijn bureau, met mijn favoriete pen in de hand, bedenk ik dan wat ik je wil zeggen. Dat ik om je geef, dat ik van je hou, dat je veel voor me betekent, dat ik niet zonder je kan. Dat ik de moeite heb genomen om een kaart te zoeken die bij je past, dat ik met een pen die mijn handschrift mooier maakt de woorden op schrijf die ik denk, de woorden die mijn hart me ingeeft.

Ik zet mijn naam eronder, niet mijn formele naam, maar de naam die jij me noemt. De Liefs schrijf ik extra krullerig zodat het leuker staat en oh, bovenaan hoort natuurlijk nog de datum, zodat, als je deze kaart bewaard altijd zal weten wanneer ik aan je dacht en de moeite nam om een kaartje te sturen. Een witte envelop, dichtgeplakt met mijn speeksel, bezegeld met een postzegel, geadresseerd aan jou. Daar ga je dan, op de post, op reis door een wereld van handen, sorteren, andere brieven en kaarten, totdat je bij jou door de brievenbus geschoven wordt. Ik hoop dat je begrijpt wat dit kaartje betekent. Ik hoop dat je weet dat ik om je geef.

2 gedachtes over “De gedachte achter een kaartje.

Geef een reactie

