De woorden blijven stromen.

teksten schrijven, bloggen, column

Het klinkt zo romantisch. Ik heb een blog, ik hou van schrijven, ik heb een passie voor teksten. Je ziet me al zitten in een hip cafeetje in de stad met mijn laptop en een grote kop thee. Terwijl ik luister naar de gesprekken om me heen en geïnspireerd raak door de mensen die voorbij lopen op straat schrijf ik mijn teksten. Columns, korte teksten, persoonlijke stukken, reviews, ik schrijf het allemaal. Het klinkt zo ontspannen; even gaan zitten typen, even al je creatieve ideeën uitwerken.

Het is 01:14 uur op een doordeweekse avond en ik zit met mijn laptop op schoot in een donkere slaapkamer. Al uren geleden begon ik aan mijn avondroutine en maakte ik voor mezelf een warm plekje in mijn uitnodigende bed. Vandaag was een vrije dag, een dag die ik doorbracht met schoonmaken, rustig aan doen, een boek lezen, koken en cupcakes bakken. Een dag vol met mogelijkheden om naar een cafeetje te gaan, om mijn werkkamer te gebruiken, om al die creatieve ideeën in uit te werken, om talloze teksten te schrijven.

Het is nu 01:16u en ik schrijf met de slaap in mijn lichaam deze column. Waarom? Omdat schrijven niet altijd romantisch is, omdat de ideeën niet altijd komen wanneer je het wilt, omdat ik het schrijven van een tekst niet uit kan stellen, omdat het nu wel wil en morgen niet. Schrijven is niet altijd romantisch, nee, niet altijd ontspannen, maar schrijven is wat ik doe. Daar zit ik dan in bed met mijn poezen pyjama aan, met een koptelefoon op en met het licht van mijn laptop in een donkere kamer. De woorden blijven stromen, de zinnen ontstaan als vanzelf, de teksten zitten in mijn vingers, de passie zit in mijn geest. Sommige teksten wachten niet tot morgen. 

Geef een reactie

