Ik heb elke dag een danceparty.

catiescolumn-danceparty

Enkele dagen terug sprak ik met iemand over thuiswerken. Als ‘thuiswerker’ krijg je namelijk nogal wat vragen op je af. Hoe vul je je dag in? Mis je geen collega’s? Hoe motiveer je jezelf om aan de slag te gaan. Ja, echt, het is een heel mysterie voor niet-thuiswerkers. Eigenlijk per ongeluk liet ik in dit gesprek vallen dat ik sowieso één pauze vul met een danceparty. Ik herhaal het even voor je; ik heb elke dag een danceparty. Een ik-kan-niet-dansen-maar-ga-toch-los feestje. In m’n eentje.

En nu zie ik je denken aan een film scenario waarin ik met een haarborstel als microfoon de macarena dans. Nee, ik wil je niet teleurstellen, maar mijn danceparty heeft geen haarborstel nodig en de macarena zit niet in mijn repertoire. Met Pharrel Williams’ Happy op standje danceparty vlieg ik door mijn kamer heen. Oh, en ik waarschuw je nogmaals, ik maak geen grapje en ik schaam me ook totaal niet. Waarom zou ik ook? Niemand die me ziet, geen collega’s die me vreemd aankijken, geen starende ogen of nieuwsgierige blikken. Met mijn buren moet ik natuurlijk wel rekening houden, maar met mijn fluffy socks aan glijd ik zo over het laminaat en maak ik nauwelijks geluid.

Misschien is het gewoon mijn karakter, misschien is het een gevolg van het thuiswerken. Hoe dan ook, een danceparty hoort er gewoon bij. Gewoon even een paar minuten los gaan. De muziek je oren laten vullen, de melodie en het ritme omzetten in bewegingen en gaan. Na vijf minuten merk je het verschil al. Je hartslag is verhoogd, je zintuigen zijn geprikkeld, je hersenen draaien op volle toeren; de perfecte cocktail voor een paar uur productief werken. Tijd om mijn danceparty af te sluiten, mijn haar weer in een messy bun te doen en aan de slag te gaan met mijn to-do list.

Geef een reactie

