Buurkat

catiescolumn-buurkat

Onze relatie is misschien wat eigenzinnig. En voor onbekenden wel wat vreemd. Maar jouw starende blikken, of moet ik zeggen nieuwsgierige ogen, zijn bij mij op zijn juiste plaats. Wanneer ik wakker word voel ik jouw terloopse blik al mijn kant op gaan. Glimlachend kijk ik terug en volg ik je bewegingen. Soms kan ik je zien zitten, soms loop je heen en weer. Het gordijn is open, de luxaflex naar beneden, een zonnige dag; jij kijkt me aan. Even hebben we contact, even zijn we verbonden. Het zijn maar enkele meters die ons van elkaar gescheiden houden, op steenworp afstand zoals ze dat noemen. Jij achter jouw raam, ik achter de mijne. Een woordeloze relatie.

Ik kan je niet vertellen hoeveel je voor me betekent. Elke glimlach die ik aan je geef bevestigd dat. Ook al weet ik dat onze relatie een houdbaarheidsdatum heeft en waarschijnlijk nooit echt diepgang zal krijgen, elke keer dat ik je zie wordt mijn dag een stukje vrolijker. Je zwart witte vacht glanzend in het zonlicht, je houdt je kop scheef en kijkt met grote ogen door de straat. Nog even valt je blik op de jonge vrouw aan de overkant die vanuit haar slaapkamer naar je kijkt. Dan word je afgeleid, sta je op en spring je van de vensterbank. Tot ons volgende moment lieve buurkat.

4 gedachtes over “Buurkat

Geef een reactie

