Sunday Lunch: Gerookte zalm & Gebakken ei

catiemccartney-lunch-1

Zondag is bij uitstek de dag om lekker te eten en de tijd te nemen iets te bereiden. Daarom is er bij mij een traditie ingeslopen om op zondag een ‘zondagse lunch’ te maken. Gezond of niet, lekker maak ik het altijd. In deze nieuwe rubriek deel ik mijn zondagse lunch creaties!

Benodigdheden:
2 sneden volkorenbrood
1 ei
2 cherry tomaatjes
Philadelphia Bieslook Light
Gerookte zalm (met dille)
Komkommer
Peper & zout

Geroosterd brood mag dan wel bestaan uit twee saaie sneden volkoren brood, maar het smaakt zoveel lekkerder! Op de markt kocht ik verse gerookte zalm met dille (echt een aanrader!). Eén geroosterde boterham besmeerde ik met Philadelphia spread. Met enkele plakken zalm en vier stukjes komkommer maakte ik deze boterham af.

Met een gebakken ei kan je nooit mis gaan. In een pannetje met wat boter bakte ik één ei samen met 2 gehalveerde cherry tomaatjes. Een klein beetje peper en zout erop, en ook deze boterham is klaar.

Een simpele lunch, maar wel onwijs lekker!

Geef een reactie

