CATIE’S WEEK IN PICTURES #4

foto-dagboek-catiemccartney-mei-1
Goedemorgen vanuit het zonnige Denemarken! Na maanden voorpret ben ik deze week dan toch echt op vakantie. Vanuit Helsingør varen we deze morgen met een veerpont naar Helsingborg, Zweden. Helsingborg is een frisse en ruime havenstad. Ik geniet van een echte Zweedse lunch met garnalen! foto-dagboek-catiemccartney-mei-2

Het is tijd voor een portie kunst. In het Louisiana museum bekijken we vier tentoonstellingen, waaronder deze grappige schilderijen (ze lijken oud, maar elk schilderij heeft iets grappigs, bijvoorbeeld deze twee met rode neuzen). Niet alleen de tentoonstellingen zijn inspirerend, want het gebouw, de tuin en het uitzicht zijn echt prachtig! ’s Avonds maken we een strandwandeling en kijken we naar de ondergaande zon.foto-dagboek-catiemccartney-mei-3

Op woensdag nemen we de trein naar Copenhagen. We krijgen een rondleiding door het stadhuis van een nogal zelfingenomen gids. Wanneer we vervolgens de Ströget (winkelstraat) doorlopen zie ik opeens een bekende winkel; Søstrene Grene. Omdat ik er al veel over heb gelezen neem ik een kijkje binnen. Hoe leuk zijn die potloden?!foto-dagboek-catiemccartney-mei-4

Een bezoek aan the Royal Reception Rooms staat ook op de planning. We krijgen helaas geen rondleiding, want de Deense prins komt net op bezoek! Copenhagen is echt een prachtige oude stad met allerlei mooie gebouwen. ’s Avonds eten we bij een echte Amerikaanse Diner, wat ik met mijn Amerika interesse natuurlijk erg leuk vind. Mijn eerste echte root beer is daardoor ook een feit. Heerlijk! foto-dagboek-catiemccartney-mei-5

Na een dag lopen is het tijd om mijn voeten en lichaam rust te geven. Uitslapen, ontbijten, een masker en een kop thee hebben daarom prioriteit. ’s Middags brengen we een bezoek aan de Deense bakker in de buurt (en nemen we uiteraard iets mee) en daarna speel ik Sims. foto-dagboek-catiemccartney-mei-6Op onze laatste dag brengen we een bezoek aan Fredensborgslot. Je kan het paleis niet in, maar de tuin wel. Het paleis, de wachten en de tuin zijn heel interessant om te zien. Alles is erg ruim opgezet. Na een wandeling door de paleistuin zijn we toe aan een lekkere lunch. Vanuit de auto spot ik een bagel eetgelegenheid! Mijn favoriete bagel toppings zijn toch wel roomkaas, zalm en olijven. Jumm!